17. 4. 2015

Šábes v parlamente / Sabbath in the Parliament



Tak si tu voľkám a nejako sa mi nechce písať. Včera som dokončil jednu väčšiu objednávku (áno, občas musím pracovať za peniaze, nájomné v NYC je neúprosné) a išiel som sa rozmaznať do divadla Shakespearom. Tri a pol hodinový Hamlet s Petrom Sarsgaardom ubehol ako nič, najmä keď som si popri ňom mohol popíjať asi najlepšiu kávu v meste. A teraz som zlenivený, ale písať musím, uzávierka nepustí. Slová, slová, slová.

Keby som bol slovenský poslanec, mohol by som dodržiavať šábes ako oni. Akonáhle nastane piatok popoludnie a hrozí západ slnka, výkvet slovenskej inteligencie, charakteru a krásy sa rozbehne domov, dokonca aj uprostred údajne masívnej politickej krízy. Poslancom je to jedno, sú v politike na to, na čo každý - aby stihli počas jedného volebného obdobia za vodu. Aby som nekrivdil, nie všetci. Niektorí sú tam na to, aby zavodnili aj svojich príbuzných a dediny.

Voda je podľa úrovne. Pre niekoho jachta v Monaku a hodinky za aké by sa ani mŕtvy vajda nehanbil, pre iného plot ku kapustnej záhrade. Len nie za svoje. O slovenských tunelároch a ich prvých spoločnostiach písať nemusím a aj o povinnom vysielaní slovenskej popmjúzik som už všetko povedal. 

Nejaký zlomyselník mi poslal video, na ktorom maďarónsky polyhistor a gigant ducha Roštáš Tibi (ako to, že ešte nikto neprišiel na to, že je to vlastne špión, ktorý sa za účelom pripojenia južného a možno aj stredného Slovenska k Veľkomaďarsku pokúša ovládnuť slovenské médiá??) v ukrutnej saténovej veste a pirátskej košeli prenikavo zavýja a sprevádza sa k tomu jednoakordovým štýlom, ktorý by nadchol aj Philipa Glassa. Už sa teším, ako bude Tibi v štvrtinovom pomere.


Podávam vyrovnané spravodajstvo: americký kongres práve schválil veľa miliónov zelených na ďalšie tri roky sexuálnej náuky na školách v štýle jedine abstinencia. Deti sa budú učiť o tom, že sex vedie k alkoholizmu a nezamestnanosti a všetky prezervatívy sú deravé. Americkí poslanci, ktorých podmienkou zvoliteľnosti je denné ťahanie pánaboha za nohy, opäť nezaváhali a napriek tomu, že pán Božko nám kázal milovať a množiť sa, puberťáci utrú zobák a všeličo iné. 

Možno je dobre, že si poslanci berú na šábes voľno. Možno by mali aj na dlhšie.

1 komentár: