30. 1. 2014

Kto sa nas....rdí dnes?

Moja motivácia k písaniu stĺpčekov vychádza väčšinou z toho, že ma niečo nasrdí. Keď to napíšem, obyčajne zase ja nasrdím niekoľkých ľudí, ktorí nasrdia tých, čo v Sme mažú vulgárne príspevky v diskusiách. Dnes som usmievavý ako slnečný lúčik a vybral som americké správy, ktoré nasrdia niekoho úplne iného.

Prvú adresujem do Bystrice. Dnes predniesol americký prezident správu o stave Únie. Americký prezident je černoch. Niečo také, ako keby na Slovensku zvolili za prezidenta maďarského džezového gitaristu, ktorého otec bol Róm a matka židovka. (To som si nevymyslel, mám takého kamaráta), Pri súčasnom raste volebných preferencií a intelektového potenciálu voličstva, odchovaného na vedeckých informáciach z internetových hoaxov, odhadujem pravdepodobnosť takého javu na Slovensku na... nikdy. Obávam sa, že sa nedožijeme ani len toho, aby bol konečne prezidentom niekto bez ťažšej psychickej poruchy.

Druhá (dvoj)správa ide pochodom za nejakú tradičnú rodinu, biskupskej konferencii a občanom o ktorých sa zmieňuje svetoznámy americký neurológ Oliver Sacks vo svojej najnovšej knihe Hallucinations. Najúspešnejším filmom na Sundance festivale bol film Love Is Strange s Marisou Tomei, Johnom Lithgowom a Alfredom Molinom. Je to dojímavý príbeh homosexuálneho páru a jeho problémov po uzavretí manželstva, režírovaný homosexuálnym režisérom, žijúcim v homosexuálnom manželstve, Irom Sachsom. Hudbu k záverečnej scéne som aranžoval, dirigoval a nahral s orchestrom bratislavského rozhlasu.

Aby som tento morálny Armagedon dovŕšil, toto je už druhý queer film, ku ktorému som robil hudbu. Prvý som, ako ideologický diverzant, robil v zlom Západnom Nemecku ešte za komunizmu (Taxi nach Kairo).

A na vyhlasovaní cien Grammy uzavrelo masový sobáš vyše 30 medziiným aj homosexuálnych párov. Sprisahanie.

Rozmýšľam, čím by som to celé dorazil, než sa rozídeme a začneme rozmýšľať na tým, že za súčasnú situáciu na Slovensku nie sú zodpovední tí, čo ho privatizáciou, tunelovaním, garážovými predajmi a výberovými konaniami rozkradli na koreň, ale cigáni, kradnúci sliepky a jablká a žijúci v prepychu na úkor daňových poplatníkov.


Aha. Viete, kto je momentálne najúspešnejší americký komik? Louis CK. C=sí. K=kej. Veru. Pôvodným menom Székely Lajos, komik je maďarsko-mexický žid. V takej Nitre by ho tie srandičky prešli.

4 komentáre:

  1. ...aj ked viem, že články ako tento je treba, dnes mám chuť napísať - myslím si, že treba sa chytit radšej poriadnej roboty, tvoriacej hodnoty a nepindať a lá: toto tu do toho tam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonym :) Oddýchnite si radšej. . . a usporiadajte myšlienky :)

      Odstrániť
  2. Pán Breiner, vďaka.... Pobavil som sa na večer... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Peter, o problemoch, ktore spominate vieme. Horsie je vsak hladat aplikovatelne riesenia v lokalnych podmienkach.

    Naozaj, niekedy je nad nimi najlepsie sa pousmiat, lebo inak by sme museli byt riadne nasrdeni.

    Peter, na Slovensku ste stale vitany, ak chcete pomoct, nie iba nasrdit dalsich uz aj tak dost nasrdenych ludi ....




    OdpovedaťOdstrániť